Niniejsze Ogólne Warunki Współpracy (dalej: „OWW”) obowiązują we współpracy handlowej pomiędzy Crynoline Sp. z o. o. z siedzibą w Katowicach, ul. Sobocińskiego 19, 40-687 Katowice, wpisaną do Rejestru Przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy Katowice-Wschód w Katowicach, VIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego, pod numerem KRS 0000454773, posiadającą NIP: 9542742180, kapitał zakładowy w wysokości 50 000 złotych (dalej: „Crynoline” lub “Sprzedający”) a przedsiębiorcą kupującym od Crynoline towary i usługi będące w ofercie handlowej Crynoline (dalej: “Klient” lub “Kupujący”). Crynoline i Klient zwani są w Regulaminie „Stronami”.
- Warunki współpracy handlowej
- Realizacja zamówień
- Ceny i warunki płatności
- Warunki dostawy
- Warunki montażu
- Gwarancja i rękojmia
- Polityka prywatności
- Postanowienia końcowe
1. Warunki współpracy handlowej
Klient kupuje towar po cenach i na warunkach wskazanych w ofercie złożonej przez Crynoline Sp. z o. o. oraz w niniejszych Ogólnych Warunkach Współpracy. W razie rozbieżności pomiędzy ofertą Crynoline a Ogólnymi Warunkami Współpracy, rozstrzygające znaczenie ma oferta Crynoline. Oferta złożona przez Crynoline Sp. z o. o. jest ważna przez okres nie dłuższy niż 14 dni od dnia jej złożenia. Oferta nie stanowi rezerwacji materiału.
2. Realizacja zamówień
Informacje dotyczące towarów i usług, których sprzedawcą jest Sprzedający (dalej: „Produkty”) przedstawione w katalogach, folderach, broszurach itp., a także zamieszczone na stronie internetowej Sprzedającego mają jedynie charakter reklamowy i nie są ofertą w rozumieniu przepisów Kodeksu cywilnego.
Jakiekolwiek zapewnienia, gwarancje, przyrzeczenia i zmiany do umowy sprzedaży składane ustnie przez pracowników Sprzedającego w związku z zawarciem umowy sprzedaży lub złożeniem oferty nie wiążą Sprzedającego.
Kupujący może składać zamówienia pisemnie, także drogą elektroniczną. Sprzedający składa Kupującemu ofertę w formie pisemnej e-mailem.
Umowa pomiędzy Sprzedającym a Kupującym zostaje zawarta w chwili otrzymania zamówienia przez Sprzedającego, które w odniesieniu do istotnych warunków umowy nie odbiega w żadnym stopniu od oferty otrzymanej przez Kupującego.
W przypadku rozbieżności pomiędzy zamówieniem złożonym przez Kupującego a ofertą Sprzedawcy, wiążące jest potwierdzenie zamówienia, które jest wystawiane i przesłane Kupującemu przez Sprzedawcę, chyba że Kupujący odwoła zamówienie, w formie pisemnej (e-mailem), niezwłocznie jednakże nie później niż w ciągu 1 dnia kalendarzowego od dnia otrzymania pisemnego potwierdzenia zamówienia przez Sprzedawcę.
Zamówienie Kupującego powinno zawierać następujące dane:
- Nazwę Kupującego – wraz ze wskazaniem dokładnego adresu,
- Numer NIP,
- Określenie wskazanego Produktu nazwą handlową lub symbolem alfanumerycznym z oferty,
- Ilość zamówionego towaru,
- Termin, miejsce i warunki dostawy/odbioru Produktu.
Jeżeli zamówienie dotyczy wcześniej przedstawionej oferty, konieczne jest umieszczenie na zamówieniu numeru tej oferty. W razie niepowołania się na numer oferty, Sprzedający nie ponosi odpowiedzialności za ewentualne niezgodności cenowe na fakturze, brak dostępności Produktu, jak również niezgodności w szczególnych parametrach Produktu określonych w pierwotnym zamówieniu.
Anulowanie zamówienia przez Kupującego jest dopuszczalne tylko w wyjątkowych sytuacjach po uprzednim pisemnym ustaleniu warunków anulowania zamówienia ze Sprzedającym. Sprzedający zastrzega sobie prawo do obciążenia Kupującego rzeczywistymi kosztami, które powstały do momentu anulacji – nie większymi niż wartość zamówienia.
3. Ceny i warunki płatności
Cena
Cena za Produkt będący przedmiotem umowy sprzedaży będzie każdorazowo określana w ofercie lub umowie sprzedaży. Ceny wskazane w ofercie są cenami netto. Do ceny należy doliczyć podatek VAT oraz inne należności publicznoprawne, zgodnie z obowiązującymi przepisami. Termin i forma płatności uzgadniane są dla każdego Kupującego indywidualnie.
Warunki płatności
O ile strony nie ustaliły inaczej, Klient reguluje swoje zobowiązania na rachunek bankowy oraz zgodnie ze wszystkimi pozostałymi warunkami wskazanymi na fakturze. Warunkiem uzyskania wydłużonego terminu płatności jest otrzymanie w odpowiedniej wysokości ubezpieczenia w firmie zabezpieczającej należności Crynoline Sp. z o. o. Termin płatności liczy się od dnia wystawienia faktury. Dniem zapłaty jest dzień uznania rachunku bankowego Crynoline. W przypadku wystąpienie opóźnienia w zapłacie, Crynoline ma prawo naliczenia Klientowi odsetek ustawowych lub umownych. W razie wystąpienia uzasadnionych podstaw do stwierdzenia, że Klient może nie dokonać płatności, Crynoline przysługuje prawo zażądać dokonania całej należności przelewem przed realizacją zamówienia. Sprzedający może również zażądać dodatkowych zabezpieczeń płatności. W przypadku nieterminowych płatności, niezależnie od przysługujących Crynoline odsetek, Sprzedający ma prawo wstrzymać i/lub anulować pozostałe do realizacji zamówienia. W przypadku, gdy Klient nie zrealizuje płatności w wyznaczonym na fakturze terminie i po bezskutecznym upływie dodatkowego terminu do zapłaty Crynoline ma prawo do dokonania zbycia wierzytelności wobec Kupującego. Ponadto Sprzedający ma obowiązek zgłoszenie należności przeterminowanych do firmy ubezpieczeniowej, zgodnie z własną umowa z ubezpieczycielem w określonym terminie zapadalności. Nie dopuszcza się regulowania należności Sprzedającego wynikających z zamówienia poprzez potrącenie wierzytelności Kupującego wobec Sprzedającego bez jego pisemnej, uprzedniej zgody. Crynoline zastrzega sobie prawo własności sprzedanych produktów do momentu uregulowania zobowiązań Kupującego w pełnej wysokości. W przypadku braku należności na koncie bankowym w wyznaczonym na fakturze terminie płatności, Sprzedający może w trybie odwrotnym zażądać od Kupującego natychmiastowego wydania mu całości bądź części towarów, za które nie została dokonana płatność. Miejsce wydania towarów wskazuje Sprzedający. Koszty wydania towarów ponosi w całości Kupujący. Zgłoszenie ewentualnych reklamacji nie uprawnia Kupującego do wstrzymania jakichkolwiek płatności wobec Sprzedającego.
Inne warunki ustalania cen oraz płatności niż określone w niniejszym paragrafie wymagają wyraźnej zgody Crynoline Sp. z o.o.
4. Warunki dostawy
Dostawa i transport Produktów
Dostawa Produktów zostanie zrealizowana w terminie określonym w ofercie lub potwierdzeniu zamówienia.
Termin dostawy może ulec zmianie w przypadku:
- wstrzymania dostawy z przyczyn leżących po stronie Kupującego;
- opóźnienia Kupującego w zapłacie ceny;
- nieudzielenia Sprzedającemu przez Kupującego informacji niezbędnych do realizacji dostawy;
- działania siły wyższej. W takim przypadku termin dostawy ulegnie wydłużeniu o okres występowania takich okoliczności, z uwzględnieniem czasu koniecznego dla Sprzedającego do wznowienia dostawy.
Koszt i ryzyko transportu Produktów obciąża Kupującego.
Kupujący ma obowiązek niezwłocznie po otrzymaniu Produktu dokonać sprawdzenia zgodności dostarczonego towaru z zamówieniem. Zobowiązany jest sprawdzić w szczególności: stan przesyłki, oraz jakość, ilość i asortyment dostarczonego towaru, a także niezwłocznie (tj. najpóźniej do 3 dni roboczych) zgłosić przewoźnikowi oraz Sprzedającemu zastrzeżenia w tym zakresie sporządzając protokół niezgodności.
Jeżeli Kupujący wydłuży ustalony termin dostawy lub w przypadku nie przyjęcia Produktów, Sprzedający ma prawo obciążyć Kupującego kosztami transportu i kosztami magazynowania w wysokości 0,1% wartości sprzedaży za każdy dzień przechowywania.
Jeżeli Kupujący opóźnia się z odbiorem Produktu z magazynu Sprzedającego, o czas dłuższy niż 7 (słownie: siedem) dni albo nie dokonał w uzgodnionym terminie odbioru Produktu w innym uzgodnionym miejscu, Sprzedający wezwie Kupującego, do odbioru Produktu w terminie 3 (słownie: trzech) dni od daty otrzymania wezwania.
Po bezskutecznym upływie dodatkowego terminu Sprzedający jest uprawniony do oddania Produktu na przechowanie albo do przechowywania towaru we własnym magazynie, na koszt i ryzyko Kupującego. Koszty opłaty za bezumowne przechowywanie nieodebranego Produktu za każdy dzień przechowania – wynoszą 500 zł netto.
5. Warunki montażu
W przypadku zawarcia z Klientem Umowy Montażu, Crynoline (zwany również “Wykonawcą”) zobowiązuje się do wykonania prac montażowych opisanych w Umowie, a Klient zobowiązuje się do przekazania Wykonawcy terenu, na którym mają być wykonywane prace montażowe, odbioru wykonanych zgodnie z umową prac oraz zapłaty umówionego wynagrodzenia.
Wykonawca zobowiązuje się wykonać prace montażowe z najwyższą starannością, zgodnie z zasadami wiedzy technicznej i obowiązującymi normami, przepisami i warunkami technicznymi przy wykorzystaniu wykwalifikowanej kadry (pracowników) posiadającej odpowiednie uprawnienia.
Wykonawca, o ile nie ustalono inaczej w formie pisemnej, przystępuje do montażu wszystkich towarów objętych zamówieniem w jednym terminie. Każda kolejna wizyta, wynikająca z winy Klienta (np. brak gotowości frontu robót lub znaczące różnice pomiędzy stanem faktycznym a przedstawionym projektem), jest dodatkowo płatna i podlega odrębnej wycenie.
Terminy realizacji
Terminy realizacji usługi montażu są każdorazowo ustalane indywidualnie z Klientem. Warunkiem przyjęcia do realizacji przez Crynoline zamówienia jest otrzymanie jego kopii, podpisanej przez osobę upoważnioną ze strony Klienta. W przypadku zmiany terminu montażu z winy Klienta, termin ustalany jest na nowo w oparciu o aktualny grafik montaży.
Przekazanie frontu robót
Klient oświadcza, że w terminie ustalonym w umowie, przekaże Wykonawcy fronty robót zgodne z poniższymi wymogami.
Miejsca pod montaż muszą być przygotowane do zamontowania zamówionych towarów. Oznacza to w szczególności:
- Zapewnienie bezproblemowego dostępu montażystów wraz z niezbędnym sprzętem do miejsca montażu
- W przypadku konieczności użycia podnośnika, dźwigu lub innego sprzętu pomocniczego konieczne jest zapewnienie utwardzonej drogi dojazdowej
- Wszelkie prace prowadzone w ustalonym terminie przez innych wykonawców nie mogą utrudniać montażu drabin, np. prowadzone prace związane z wylewaniem posadzek, ustawienie w miejscu montażu rusztowań, prace elewacyjne itp.
Płatności
Strony ustalają, że za wykonanie umowy Wykonawca otrzyma wynagrodzenie w formie ryczałtu w wysokości ustalonej w umowie, powiększone o należny podatek VAT.
Wykonawca oświadcza, że jest płatnikiem podatku VAT.
Podstawą płatności będą faktury VAT wystawione przez Wykonawcę na podstawie protokołów odbiorów.
Protokół będzie wystawiony nie później niż do 3 dni od dnia zakończenia montażu. Skan podpisanego protokołu należy wysłać na adres: info@crynoline.pl.
Brak podpisania przez Klienta protokołu w tym terminie jest równoznaczne z odbiorem prac bez uwag i jest podstawą do wystawienia faktury końcowej.
Rozliczenie końcowe nastąpi na podstawie faktury VAT wystawionej przez Wykonawcę po zakończeniu wszystkich prac w oparciu o protokół odbioru końcowego przedmiotu umowy, podpisany przez obie Strony.
Zapłata będzie dokonana przez Zamawiającego przelewem na konto Wykonawcy wskazane w fakturze.
Postanowienia dodatkowe
Usługa montażu nie uwzględnia wykonania poprawek murarskich, malarskich, wykończeniowych, blacharskich, dekarskich itp., których wykonanie może być niezbędne po zamontowaniu towaru.
Usługa nie uwzględnia uszczelnienia i mocowania maskownic do elewacji.
Niekorzystne warunki atmosferyczne mogą opóźnić termin montażu.
Dokumentację powykonawczą stanowią wyłącznie poniższe dokumenty: Instrukcja montażu i użytkowania drabin Crynoline, Deklaracja zgodności.
Dodatkowy zakres prac związany z dokumentacją powykonawczą podlega odrębnej wycenie.
6. Gwarancja i rękojmia
6.1 Ogólne warunki Gwarancji
- Crynoline (zwana dalej Gwarantem) gwarantuje zachowanie pełnych właściwości technicznych produktu, zgodnie z jego przeznaczeniem, przez okres 24 miesięcy od dnia zakupu (wystawienia dokumentu sprzedaży), pod warunkiem przestrzegania zasad montażu i użytkowania opisanych szczegółowo w instrukcji.
- Odpowiedzialność z tytułu gwarancji obejmuje tylko wady powstałe z przyczyn tkwiących w sprzedanej rzeczy.
- Naprawie gwarancyjnej nie podlegają w szczególności uszkodzenia wynikające z:
- działania siły wyższej (huragan, pożar, powódź, zalanie itp.),
- nieprawidłowego (niezgodnego z instrukcją) użytkowania,
- błędów w montażu – o ile montaż nie został wykonany przez firmę autoryzowaną przez Gwaranta,
- przeciążenia wyrobu ponad dopuszczalne jego obciążenie,
- uszkodzeń mechanicznych,
- następstw przeróbek i zmian technicznych dokonanych przez Klienta,
- braku należytej konserwacji,
- naturalnego zużycia elementów.
- Zgodnie z PN EN 755-1 na wyrobach aluminiowych dopuszczalne są drobne wady powierzchniowe takie jak: lekkie zadrapania, wgniecenia, rozwarstwienia, przebarwienia i niejednorodny wygląd powierzchni, powstałe w wyniku obróbki cieplnej, których nie zawsze można całkowicie uniknąć. Wady takie nie są wadą produktu. Dopuszcza się wykonanie spawów aluminiowych profili zamkniętych o długości ograniczonej do wymagań wytrzymałościowych, dlatego nie każde połączenie spawane wykonywane jest na całym obwodzie i na wszystkich ściankach profili. Nie stanowi to wady produktu.
- Zgodnie z PN EN ISO 1461 dla wyrobów cynkowanych ogniowo: biała korozja (biało – szare plamy) na powierzchni elementów ocynkowanych, nie wpływa na jakość powłoki cynkowej i nie jest podstawą do reklamacji.
- Warunkiem realizacji wynikających z gwarancji uprawnień jest przeprowadzenie przeglądów okresowych wyrobu zgodnie z instrukcją użytkowania, o ile instrukcja obsługi takie przewiduje. Przeglądy muszą zostać wykonane przez serwis autoryzowany przez gwaranta i udokumentowane.
- W przypadku stwierdzenia nieprawidłowej pracy lub jakości wyrobu Klient zobowiązany jest zgłosić ten fakt pisemnie Gwarantowi w ciągu 7 dni od stwierdzenia wady.
- Gwarant przeprowadzi odpowiednie badania techniczne w ciągu 14 dni od otrzymania zgłoszenia wady przez Klienta, pod warunkiem udostępnienia dostępu do badanych elementów przez Klienta w tym terminie.
- Gwarant poinformuje pisemnie Klienta o uznaniu reklamacji gwarancyjnej, bądź jej odrzuceniu oraz o sposobie realizacji reklamacji wraz z podaniem uzasadnienia decyzji.
- W przypadku stwierdzenia wad konstrukcyjnych Gwarant gwarantuje bezpłatną naprawę lub wymianę towaru na nowy. O sposobie usunięcia wad decyduje Gwarant.
- Naprawa lub wymiana elementów zostanie wykonana w najkrótszym możliwym terminie.
- Klient ponosi koszty:
- dojazdu i delegacji Gwaranta do miejsca naprawy, o ile naprawa musi być wykonana u Klienta i nie jest naprawą gwarancyjną
- przesyłek, naprawy, części i robocizny w przypadku stwierdzenia uszkodzeń z winy Klienta. W takim przypadku naprawa zostanie dokonana tylko po otrzymaniu pisemnego zlecenia od Klienta.
- Sprzedający przed przystąpieniem do naprawy odpłatnej zobowiązuje się do przygotowania wstępnej wyceny.
- Gwaranta obciążają:
- koszty naprawy gwarancyjnej w postaci części i robocizny – w przypadku, gdy zostaną stwierdzone wady konstrukcyjne
- koszty przesyłki naprawionego wyrobu do Klienta (na terenie Polski i tylko pod warunkiem naprawy gwarancyjnej).
- Wszelkie sprawy sporne nieobjęte niniejszym dokumentem rozstrzygane będą zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa.
6.2 Postępowanie Reklamacyjne
Klient jest zobowiązany do zbadania towaru pod względem ilościowym i jakościowym natychmiast po jego otrzymaniu oraz do niezwłocznego powiadomienia Crynoline o wykrytych w trakcie tego badania niezgodnościach.
Reklamacje dotyczące ilości towaru muszą być zgłoszone niezwłocznie, lecz nie później niż jeden dzień roboczy od daty odbioru towaru.
Reklamacje będą rozpatrywane tylko co do towarów w stanie takim jak zostały dostarczone, dodatkowo nieuszkodzonych.
Warunkiem rozpoczęcia procedury reklamacyjnej jest dostarczenie przez Klienta pisemnie lub mailem: krótkiego opisu przyczyny reklamacji – wady materiału, braku ilościowego lub jakościowego, dokumentacji zdjęciowej.
Jeżeli reklamacja okaże się bezzasadna koszty postępowania reklamacyjnego obciążają w całości Klienta.
W przypadku zasadności reklamacji, Crynoline może, według własnego uznania i wyboru, naprawić lub usunąć powstałe wady, lub wymienić wadliwy towar na nowy, lub obniżyć cenę lub odstąpić od zamówienia, jeśli cena nie została jeszcze zapłacona.
Odpowiedzialność Crynoline z tytułu uznanej reklamacji jest w każdym przypadku ograniczona do 100% wartości wadliwego towaru, którego to wada powstała wyłącznie wskutek rażących i celowych zaniedbań Crynoline podczas realizacji zamówienia. Oznacza to, że Crynoline w żadnym wypadku nie będzie odpowiadał za jakiekolwiek ewentualne koszty bezpośrednie i/lub pośrednie powstałe u Klienta i/lub firmy z nim współpracującej, w tym szczególnie z tytułu:
- zatrzymania produkcji,
- przetwarzania towaru,
- utraty przychodów i zysków,
- dodatkowych badań.
Wniesienie reklamacji nie zwalnia Klienta z obowiązku terminowego uregulowania zapłaty za dostarczony materiał.
Wymagania dotyczące parametrów technicznych, jakościowych, atestów i certyfikatów winny być określone przez Klienta w sposób wyraźny oraz wprost w zapytaniu ofertowym, w odpowiedzi na które Crynoline przedstawia ofertę.
Atesty, certyfikaty i inne dokumenty potwierdzające jakość towaru dostarczane są wraz z dostawą towaru lub niezwłocznie po realizacji dostawy.
7. Polityka prywatności
https://www.crynoline.pl/polityka-prywatnosci,2,2,1817
8. Postanowienia końcowe
Ogólne Warunki Współpracy są dostępne na stronie internetowej Crynoline Sp. z o.o. www.crynoline.pl w zakładce Ogólne Warunki Współpracy i są udostępniane w taki sposób, aby Klient mógł je przechowywać i odtwarzać w zwykłym toku czynności.
Zmiana postanowień niniejszych Ogólnych Warunków Współpracy jest możliwa z ważnych powodów według uznania Crynoline Sp. z o.o. i następuje poprzez publikację tekstu jednolitego (uwzględniającego zmiany), na stronie www.crynoline.pl w zakładce Ogólne Warunki Współpracy i jest skuteczna z dniem ogłoszenia.